donderdag 17 juli 2008

Update-je uit Osaka

Even snel update-je voor een paar dingen:

- Mijn photobucket werkt nu en je kunt alle foto`s bekijken die ik tot nu toe heb genomen. Rechts onder de poll is de link naar da pix. Dus iedereen die er met smart op wachtte kan ze nu enorm kwijlend bekijken (ja dan kijk ik naar jou Wen, haha :Q__) Ik weet nog steeds niet hoe ik het ga doen met filmpjes, maar die staan veilig op Vincent`s harde schijf, dus die komen waarschijnlijk pas later en misschien op verzoek.

- We zijn aangekomen in Osaka en ik zal even een kort dagverslag maken.

17 Juli 2008
Hard gerelaxed, gesnacked en meer tot 3:00AM. Zie foto rechts voor duidelijker beeld van onze avondjes... soms. Opgestaan om 9:00, opgeruimd met slaperige kop, uitgechecked om 10:00 en de trein gepakt naar Osaka. Weer lekker de stoptrein, want dan zie je nog wat van de omgeving! Wafels en sandwiches meegenomen op de trein, ook weer eens wat anders. In Osaka weer fijn een beetje verdwaald doordat de aanwijzingen van de hostel zo lekker duidelijk zijn. Aangekomen eerst even uitgepakt en onszelf neergelegd voor 2 uur om daarna naar de Umeda Sky Building te gaan!

Ok, nu ga ik weer normaal schrijven. We waren van plan om vandaag voor de zonsondergang de hoogste toren in Osaka (of in ieder geval de meest interessante) te beklimmen en Osaka in de avond te zien. Wat een uitzicht, dat moet ik wel zeggen. Ik denk ook dat alleen de films van daarboven een goed beeld geven van hoe het is. Het... is... groot... Je zag echt alleen gebouwen en in de verte wat bergen, maarja, we hebben Tokyo nog niet gezien, haha.
Omdat dat het enige echt `toeristige` was wat we van plan waren te doen vandaag zijn we na veel foto`s gemaakt te hebben naar beneden gegaan en zijn we even het gebouw nog meer gaan bewonderen. We kregen natuurlijk wel weer wat honger en zagen echt heel toevallig, praktisch roepend naar ons, een plek waar we `nabe` (soort fondue) konden krijgen. Dit hadden wij nog niet geprobeerd, dus ja, natuurlijk gingen wij daar naar binnen! Het was wat duur (voor wat we gewend waren, 1600 yen/10 euro), maar het was echt heel goed te eten. We waren allebei heel blij dat er eindelijk een groot bord met vlees EN GROENTE (!!!) op ons wachtte.

De plaatjes zeggen genoeg, zou ik zeggen en bij deze wil ik het ook wel laten voor deze update. Morgen wordt een uitrust- en wasdag en daarbij hoort lang uitslapen ^_^

Ohja, en ik heb Tako-yaki gegeten... weet alleen niet zeker of ze wel gaar waren :S Is het normaal dat het midden (deeg) nog beetje vloeibaar is?

Felix signing out!

5 opmerkingen:

Claudia zei

Yessss reactie nr. 1 w00t lol XD Leuke pics flix...chillend in Osaka...NABE ryori O YEAAAAH....gaaf dat je photobucket werkt.../drooling

enjoy en ik spreek je wel weer op msn ;P

mata ne!

Anoniem zei

Hoi Felix,

de kimono's staan jullie goed.

Maar de hoofdzaak blijft toch wel eten? Als je terug bent weet je alles van de Janpanse keuken lijkt mij.

Als het maar lekker is.
Ik spreek je over 8 dagen weer.
Dan zijn wij weer thuis.

Daaaaaaaaaaag.
Mams

Anoniem zei

Ait, nice dat de foto's nu te zien zijn. Lol.

't gaat wel steeds weer over eten he?;) hehe

Anoniem zei

Hoi Felix
omdat je ouders met hun billen in de zon liggen moet ik de honeurs maar waarnemen. Heerlijk om je verslagen te lezen. Ik zal de nieuwe voor oma uitprinten zodat ze toch op de hoogte blijft. Ik moet je vooral de groeten doen van je oompje piet en fabian en melissa
Geniet er nog maar lekker van.
Foto's zijn mooi en zoals ik al eerder heb gemeld ben je volgens mij alleen maar aan het eten. Als je na je jaar japan terug komt ben je een dikke vette nederlandse japanner, .... denk ik!

groetjes en een knuffie van Arja

Anoniem zei

Beste Felix,

SVP geen foto's van Okonomiyaki meer. Daar krijg ik honger en een enorme zin om naar Japan te gaan van. NOT GOOD.

Graag nog een geinformeerde opinie over Japans bier ook. Kirin of Asahi? ;P

HAVE FUN!