zondag 27 juli 2008

京都! Part Two with New Friends!

Ja ja, daar ben ik weer. Live vanuit Kyoto, Japan. Even weer vertellen wat ik de vorige 3 dagen heb gedaan :) Het is alleen wel laat en ik wil niet weer 100 yen in dit kreng gooien, dus ik houd het kort... hoop ik.

25 juli

Op het programma stond een tripje naar de buurt-vlooienmarkt en een bezoekje aan de Fushimi Inari schrijn, die bekend staat om zijn duizenden torii's (net zoals die ene die in Miyajima in het water stond, maar dan niet zo belachelijk groot).
Lekker rondgesnuffeld op de vlooienmarkt, boekje gekocht voor 100 yen, Vincent een scherp Japans koksmes. Er waren trouwens ook veel vage dingen te koop daar. Naast de standaard samoerai-zwaarden vonden we opgezette schildpadden, ninja-werpsterren, ivoren slagtanden (denk niet van een olifant, maar van een walrus ofzo. Ze waren wel groot)
Daarna op naar de Inari schrijn. Het was erg indrukwekkend om door al die poorten te moeten gaan, maar we hadden eigenlijk verwacht dat er een degelijke tempel ofzo boven aan de berg zou zijn, maar we waren onderweg alleen maar allemaal kleine schrijntjes voor willekeurige goden. Het was dan ook warmer en zwaarder dan Miyajima toen we de berg afdaalden, maar het was wel de moeite waard.

26 juli

Nara was waar we heen gingen. De Todai-ji (tempel) waar een reuzengroot boeddhabeeld zich bevind was toch wel het hoogtepunt van de dag. Het boeddhabeeld staat in het grootste houten gebouw ter wereld en is echt immens. Het is niet goed uit te beelden met foto's van het beeld zelf, maar kijk hier rechts op de foto en zoek Vincent. Hij staat in het midden...
Ja, het gebouw is echt zo groot en de boeddha rijkt zo'n beetje tot het plafond O_o
De herten in Nara zijn talrijker dan in Miyajima, maar ze zijn dan ook wat opdringeriger en wij waren zo wijs om ze niet te voeden, want je schud ze echt niet meer van je af!
Voor de rest was de aardbevingsimulator bij het toerismeinformatiecentrum wel aardig. Alleen is dat nog steeds geen echte ervaring, want je zit in een stoel met riemen om. Maar het was wel heftig om de aardbeving van Kobe en Niigata te voelen, de ergste uit de buurt daar dacht ik.

- Nou moest toch nog 100 yen bij, haha -



Na Nara kwamen we terug en gingen we hangen in de gemeenschappelijke ruimte. Daar waren wat Amerikanen die met een groepje op 'schoolreis' waren. Erg leuke gesprekken mee gehad en tot laat in de avond mee gekletst. Afgesproken om de volgende dag te gaan Karaoke-en met z'n allen.

27 juli

Vandaag hebben we 'down-town' even bekeken. (na lekker uitgeslapen te hebben, haHA) De voedselmarkt en de hoofdstraat van het centrum. Temperatuur was veel beter dan de dagen hiervoor, GELUKKIG! Daarna even bij het Biwa-meer geweest en ik blijf het zeggen, geef mij maar water! XD Dan ben ik blij.
Lekker langs het water gelopen en gewoon een beetje rondgehangen om later weer terug te gaan naar de hostel om met de mensjes naar Karaoke te gaan...
.
..
...
Wat resulteerde in een avondje Uno en kletsen in de gemeenschappelijke ruimte. WEER wat leuke mensen gesproken, maar morgen gaan we ECHT karaoke doen! Eerlijk! De Amerikanen hadden een zware dag achter de rug namelijk en ze hadden maar 4 uur slaap... (door ons :P)
Dus dat komt er nog aan, overmorgen naar Tokyo met de Shinkansen weer, daar een arcade zoeken die WEL Pop'n'Music of DDR of IIDX ofzo heeft... Vincent van school opzoeken en daarmee weer karaoke-en en met Amanda die we in Fukuoka hebben ontmoet ook nog beetje hangen.

Naja, dat was het weer jongens en meisjes ;)
Tot de volgende keer o/
Felix

6 opmerkingen:

Anoniem zei

hehe, die herten zijn idd niet af te schudden als ze eten ruiken xD ze vreten overigens ook gewoon al het papierwerk uit je handen ^^;;

vond je het ook zo mooi dat je bij Inari boven op de berg in het bos bent, een oude kleine shrine tegen komt en dan een drank automaat er naast ziet staan? xD

btw, Je hoeft niet naar Tokyo voor AC's met IIDX en pop'n hoor. De grotere in Kyoto hebben vaak 3 pop'n en 2 IIDX. Lijkt me sterk dat die nu al weer weg zouden zijn, die waren vet druk altijd. Bovendien zijn alle AC's in Kyoto de helft goedkoper dan in Tokyo!! ^^

Niann-Tsyr zei

Felix! Ik heb even alles bijgelezen. Laatste tijd schoot het er bij in. Ik heb genoten van je berichtjes. Veel plezier nog de komende tijd. Ik moet wel zeggen dat je idd een vreetzak bent :P Ik krijg honger als ik naar de pics van food kijk XD Spreek je gauw.

Groetjes,

Suus

Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Anoniem zei

Dat boeddha-beeld is HUEG. Dat moet je karma veel goed gedaan hebben :P

En die foto bij het water is ook cool. Je ziet iets wat we in Nederland niet hebben: berg-achtige dingen in de verte, omgeven door water. Ziet er heel relaxing uit. Waar zijn de bergen in Nederland? ;_;

Well, keep updating as you do, dan blijf ik het volgen :) Geniet van je vakantie!
Martin

Edit: Ik had per ongeluk onder Soph's account het berichtje geplaatst. Fix'd.

Anoniem zei

In oprdacht van je oma doe ik je de groeten en zij houdt alles bij.
Haar Felixinjapanboek wordt steeds dikker.
Je hebt haar zo lekker gemaakt met Japan dat ze bij het idee om volgend jaar erheen te gaan oplicht als een kandelaar. De oogjes blitsen dan.
En ze wacht op je verhalen als je thuis bent ook al heb je haast alles opgeschreven.

Dikke kus en knuffel van je oma.


En van mij. Mam

Anoniem zei

Hallo Felix,

Oma leest met veel plezier je mailtjes en bekijkt met interesse je mooie foto's.Je maakt oma wel erg nieuwsgierig naar Japan.Ik ben dan ook wel van plan om te komen kijken als jij daar weer bent.En dit schrijft ik nu echt helemaal zelf.Het gaat nog steeds goed met me,morgen moet oma naar weert, want mijn zus is jarig.Geniet nog maar een paar daagjes,want je tijd schiet al aardig op.

Liefs en een knuffel van OMA.