dinsdag 8 juli 2008

到着!Ik ben er!

Bij deze wil ik allereerst mijn familie inlichten dat ik veilig en wel en zonder vage vertragingen of andere toestanden aan ben gekomen in Fukuoka, Japan... waar het TE F*CKING WARM IS!
Sjeezus zeg! Dit is echt belachelijk. Bijna India, maar dan klammer. EN ik heb een horloge gevonden hier in Fukuoka voor 6 euries :)

Ok, allereerst de vluchten, want ik ben nu eindelijk in de hostel (Khaosan) en ben al 24 uur wakker, maar moet nog zeker 9 uur mee voordat ik naar bed ga, haha.

De eerste vlucht naar Helsinki verliep best soepeltjes, maar wat is dat Fins een vern**kt taaltje, zeg. Te lange woorden en geen touw aan vast te knopen. In het vliegtuig waren de stoelen natuurlijk net te klein voor deze 'reus' van 1,90 maar het eten (Gehaktballetjes en Aardappelpuree, what else) was wel goed te doen, trouwens.
Eenmaal in Helsinki aangekomen was het even kijken waar de volgende gate was en wat te bikken scoren... Nou dat resulteerde in een pakje met twee sandwiches voor E5,90. Wel wat meer kip dan je hier op sandwiches krijgt, maar toch best overpriced.

De tweede vlucht was de 'real deal', natuurlijk. Zo'n 10 uur vliegen is toch altijd een uitdaging. Gelukkig had ieder een schermpje waar je muziek mee kon luisteren, films kon kijken, spelletjes kon spelen en kijken waar we waren op de kaart. Jammergenoeg niet echt veel geslapen, maar wel best wat uitgerust (zover dat ging, want veel plek heb je niet echt). De hoofdsteuntjes waren wel verstelbaar (GELUKKIG!) en heb me wel vermaakt. Het meisje naast me had alleen de eerste helft van de vlucht een kapot scherm en moest noodgedwongen een beetje uit haar neus vreten, figuurlijk gesproken.

Nagoya was dus het eerste echte Japan waar we in belandde en ik heb toch nog een beetje Japans kunnen gebruiken, misschien dat later nog wat foto's van Nagoya komen, nu ben ik te moe. Lekker 4 onigiri gegeten voor minder dan 5 euro (en die zijn elk een hand vol). Toch betere prijs/kwantiteit-verhouding hier in Japan, haha.
De derde vlucht was meer eentje van 'het moet maar', want we wilden naar Fukuoka. Hoofdzakelijk gepit en gedut die 1-1,5 uur. Daarna was het baggage ophalen, van het vliegveld naar Hakata station en daar de weg vinden naar de hostel, wat ook weer een zoektocht was :)

Bij deze de update en de reis... morgen hopelijk met Simon en Devran wat dingetjes doen. Vanavond gratis BBQ hierboven op de Hostel :D~~~ *kwijl*

Groetjes uit Nippon,
Felix

4 opmerkingen:

Claudia zei

Lol felix is in Japan en experiencing the heat too ...ik had het je toch gezegd dat het warm zou zijn XD!!! ;)

Ik ben blij dat je vlucht enzo goed verlopen is!!! Ga lekker fotootjes maken enzo dan zie ik die snel genoeg! Hopelijk was de bbq lekker XD

ik zal trouw proberen te lezen XD

jya mata ne!!! ;)

Devi zei

yea yea zie je vandaag om half 11 yow ~ en niet eten want we gaan lunchen hahaha:D

Anoniem zei

Vet! Doe ze de groeten van me als dat nog kan ^.^;

Heerlijk he die hitte daar. Lekker zweten xD

Laterz yo

VincentxH zei

Moest hier net een woord invoegen voor de reactie maar het was eigenlijk geen woor :p Yuunab.

De BBQ was echt goed te eten en
de slaap daarna was nog veel beter.