zondag 13 juli 2008

In Hiroshima

Ja ik zal deze wat korter houden, vooral omdat de post over Fukuoka zo lang was en omdat Vincent nu toch echt ongeduldig wordt, haha.
Daarnaast heb ik nog geen plaatjes up kunnen loaden van nadat we van Fukuoka zijn vertrokken. We gingen namelijk eerst bij een Cybac internetcafe zitten
(damn wat hebben ze daar vette pc`s) en daar kon ik de plaatjes uploaden. Ik heb de vorige post ook maar een klein deel daar geschreven, de rest hier in Hiroshima op de 13e haha.

Dus we gingen met de Shinkansen van Fukuoka naar Hiroshima. Dat duurde 1 uur en wat minuutjes. Niet lang en veel boeiend uitzicht is er ook niet. Betonne gebouwen, beton, beton, tunnel, beton, fabriek, beton, beton... als je begrijpt wat ik bedoel ;)


De eerste dag hebben we beetje de drukste straatjes van Hiroshima bekeken en hebben we wat fast-food udon gegeten. Daarna zijn we door het Peace park gelopen. Erg mooi park en de A-bomb dome was best indrukwekkend, maar door mijn `geweldig` orientatievermogen hebben we nog veel meer van Hiroshima gezien dan we wilden, haha.
Later bij de hostel (die toch wat minder is dan die in Fukuoka, maar echt niet slecht) hebben we wat Japanse TV gekeken (omg die reclames >_<), zijn we om de hoek Okonomi-yaki gaan eten (wow dat is best lekker, maar wel veel) en zijn we gaan slapen.

De tweede dag, vandaag de 13e, zijn we dan het Peace Museum
ingegaan. (50 yen entree mensen, da`s 3x niets) Het was erg indrukwekkend en heb veel foto`s gemaakt die hopelijk later nog op m`n photobucket terecht zullen komen. Atoombommen zijn niet leuk :(
Nu zit ik hier dit en het vorige bericht te typen in het Futaba Internet Cafe bij het station. En dat is dan de LAAAANGE update die ik echt moest maken, want anders zou het niet meer te doen zijn. Hopelijk zal ik vanaf nu weer wat frequenter posts kunnen maken, dan wordt de werklast ook niet zo zwaar, haha.

Signing out,
Felix

Edit: NU MET FOTOOWTJES!

2 opmerkingen:

Claudia zei

w000t mn 2e reactie al vdaag en weer de eerste mhuwhahahaha ;) atoombommuseum is heeeel indrukwekkend jah...:'( Japan is alles grijs en grauw/betonnig...wat nou exotisch (die 3 boeddhistische tuinen misschien??) CYBAC ROCKS!!!!

Miyajima-eiland is zooo leuk met hertjes en aapjes en en en...(okee ik zal mn mond houden!)

enjoy flix!!!
mata ne

Anoniem zei

flixjuuhhh :) Fijn dat je regelmatig berichtjes op je blog zet..zo blijf ik tenminste goed op de hoogte....alleen....MOAR PICS>>>>NOA!!! :D wel druk zeg wat je allemaal doet...heb je eigenlijk wel 1 dag rust kunnen houden? ghihi :)ach waarom zou je ook met al die leuke dingen in de buurt..Y_Y


Heel veel plezier en tot snel weer!!!
/kissss