vrijdag 1 mei 2009

大阪と奈良 / Eerste keer buiten Kyoto

Yoshh! Dan nu weer twee daagjes!

----------------------
Osaka

En toen was het zaterdag. Volgens mij was het die dag dat ik me keihard verslapen had en zodoende hadden we niet heel veel tijd te besteden in Osaka, maar gelukkig heb ik mijn gasten toch de grote grote stad kunnen laten zien. Carola heeft schoenen kunnen kopen, we hebben de stad op zien lichten vanaf de Umeda Sky Building en we hebben lekker gegeten. Dus op zich was het geen weggegooide dag :)
Ook interessant was de grote vlag die tegen het Yodobashi Camera gebouw aan hing (zie hier rechts) want alle namen waren op de Engelse manier geschreven... BEHALVE Nederland! hahaha XD [ohjah, en Egpypt is een nieuw land ofzo?]

----------------------
Nara

En de zondag gingen we dan naar Nara, een van de steden met de meeste culturele erfgoeden en ook de meeste geschiedenis (samen met Kyoto ^_^). Het meest indrukwekkende van Nara is toch wel de Toudai-ji (東大寺) waar een belachelijk grote buddha in staat. Kijk maar bij m'n blogposts van juli 2008 als je daar foto's van wil zien.
Dit was dus een dagje cultureel doen. En natuurlijk allemaal hertjes kijken. Eigenlijk heb ik over deze dag niet heel veel te vertellen. Voor mij was alles hetzelfde als vorige keer en we hebben niet bijzonder veel gedaan...
Dus hier een fotootje van mijn oom en vadertje voor de poort naar de Toudai-ji.

----------------------
Himeji en aankomst in Hiroshima

Dan ga ik maar meteen weer verder met dag 7, want zo'n korte post, daar kan nog wel wat bij.
Maandag t/m woensdag hadden we gereserveerd voor de trip naar Hiroshima en aangezien we op de weg dan langs Himeji komen zijn we daar ook meteen even langsgegaan. We namen de normale exprestrein i.p.v. de Shinkansen, want dat scheelde wel ff in kosten. Hoewel het dan wel anderhalf uur duurde, maar je bent Nederlander of je bent het niet :)
Gelukkig hadden we wel mooi weer, dus hebben we ook veel toffe foto's kunnen nemen, net zoals mijn vader hier op de foto (>^ .^)>
We hadden ook weer lekker veel gelopen, dus had mijn vader geen zin om ook nog mee te gaan om de tuin te zien die er naast lag. Maar Carola kreeg er ook halverwege wel weer genoeg van en liep direct door naar de uitgang.

Na Himeji was het door naar Hiroshima en om de een of andere reden was ik vergeten dat je ook met Shinkansens verschillende soorten heb... en de Kodama is de STOPTREIN-variant van de Shinkansen ¬ .¬
God dat duurde echt te lang voordat we aankwamen, maar gelukkig kwamen we er wel en hebben we ons fijn genesteld in het hostel en zijn we dan even wat gaan eten om vervolgens een goede nachtrust te krijgen voordat we de volgende dag naar Miyajima gingen.


Volgens mij heb ik wel genoten van de plaatsen waar we heen waren gegaan, maar nog meer van het samen zijn met mijn ouders, zus, oma, oom en tante.
En daarmee wil ik deze post weer afronden. Om de een of andere reden heb ik op het moment niet zo veel te vertellen...

P.S. Als iemand weet hoe je degelijk pudding maakt, advies is welkom. Ik heb het mengen nu onder de knie, maar hij smaakt niet genoeg naar vanille :P beetje te melkig. Helpt minder melk toevoegen? Of moet ik er nog iets bij doen?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag Felix,

altijd leuk, zo'n blog van jou. Maar voor we scheve ogen krijgen; deze keer ben je Arja vergeten me te nemen in de tuin van Himeji.
En de pudding weet ik niet.
Laat me even je recept weten dan bekijk ik wel wat er aan scheelt.

XXX Mama

Felix zei

Ok ok, ik moet dus echt eerder posts maken. Een maand wachten helpt niet echt.