dinsdag 14 april 2009

遅い~~~ / OK, op hoop van zegen!

Zo, hier komt dan de la(AAAAAAAAAAAAAAAAAA)ng verwachtte series posts over de maand maart, waarin dus mon familíe mij kwam bezoeken (v^ .^)v Nogmaals heel erg bedankt voor jullie komst, het was echt heel tof. [En het gaf mij ook een goed excuus om weer eens lekker toeristig te doen hier :D]

Eerst ff door mijn grote lijst met foto's gaan om te kijken wat ik allemaal verzuimd heb te vertellen na de vorige post... maken we eerst even een lijstje. Dat is ook voor mij een handig geheugensteuntje :)
- Vlooienmarkt bij Touji (tempel)
- Afscheid van Naka
- Familie die aankomt (dag 1)
- Met familie naar mijn onderkomen, het park, het kasteel en Kata's afscheidsfeest (dag 2)
- Karaoke en Carola ophalen (dag 3)
- Kinkakuji (gouden tempel), Ryoanji (niet zo boeiend), Light-up (dag 4)
- Osaka (dag 5)
- Nara (dag 6)
- Himeji en aankomst in Hiroshima (dag 7)
- Miyajima (dag 8)
- Hiroshima en terug naar Kyoto (dag 9)
- Winkelen in downtown Kyoto en karaoke MET FAMILIE! (dag 10)
- Inpakken en rustig aan doen (dag 11)
- Familie wegbrengen en uitzwaaien (dag 12)

Na dit alles opgezocht en genoteerd te hebben, is het zelfs nog meer dan ik gedacht had... en dan is er natuurlijk nog alles wat erna is gebeurd. Het nieuwe semester en hangen met Sam... OH. MY. GOD. T__T

Nou ja, ik zal maar gewoon beginnen en als het te lang duurt wordt het een andere dag vervolgd.

----------------------------

Vlooienmarkt bij Touji (東寺)

Aangezien het semester afgelopen was en Naka en Kata binnenkort weer terug naar huis zouden gaan, had Kata als een van de laatste mogelijkheden om samen iets te doen bedacht om samen naar de vlooienmarkt te gaan.
Het was best mooi weer gelukkig en had was dan ook best leuk om door al die ouwe rotzooi te neuzen. Ik heb in ieder geval genoeg zwaarden, pistolen en oude munten gezien, dus als je dingen wil kopen om mensen mee om te brengen OF om geld te betalen voor geld, zul je op dit soort vlooienmarkten in Japan geen probleem hebben ze te vinden.
Ohja, Jordi (half-Duits, half-Spaans) was ook meegekomen. Hij's ook best tof en blijft gelukkig ook tot augustus-september :)

Het enige wat ik heb gekocht op de vlooienmarkt zijn 2 dunno boekjes, bijna schriftjes, met 2 oud-Japans verhaaltjes (niet Klassiek Japans, maar toch). Dus als ik me heel erg verveel kan ik die nog eens bestuderen :)

--------------------------

Afscheid van Naka

Op de laatste (en een-na-laatste) dag van februari was het afscheidsfeestje van Naka. Veel vrienden waren er, waaronder Mame, Saori, Jordi, Kata en natuurlijk ook Naka. Ook waren er nog wat andere mensen die ik eigenlijk niet zo kende, maar die zijn niet belangrijk :P
Was eigenlijk een best standaard feestje. Wat eten, drinken, karaoke en daarna weer ff McDonalds score :) Het was wel tof om daarna vroeg in de ochtend van het frisse weer en de heldere lucht te genieten bij de rivier (aangezien we daar toch waren) en ook wat foto's te maken van de zwerm kraaien die daar aan het rondvliegen waren. Ook liep er een dakloze bij de brug, maar de kraaien (of raven, weet ik veel) waren totaal niet bang voor hem, dus ik denk dat ze elkaar al langer kennen, haha.

Ik denk dat ik het hier even bij houd, dan reserveer ik de volgende serie posts voor mijn familie ^_^

1 opmerking:

Anoniem zei

Dag Felix !

Leuk, weer iets in je blog te lezen. En ik zie het vervolg met spanning tegemoet. Alhoewel ik er zelf bij was.
Het is altijd leuk te weten hoe jij alles zo beleefd.

Dikke kus van je moeder