woensdag 18 februari 2009

8-ビットと雪 / Uitgaan en laat naar bed

OMG ALWEER EEN NIEUWE POST!

Ja, ik heb wat filmpjes gemaakt en wilde die met jullie delen. (natuurlijk zijn er ook foto's)
Ik ga de laatste tijd wat meer uit nu ik meer met Sam (Amerikaan, rechts op de foto) opschiet en hij heeft me twee toffe plekjes laten zien. Een toffe bar ('A Bar' genaamd) waar je altijd mensen tegenkomt waarmee je kunt praten (ook Japans, wat ik heel fijn vind) en een 8-bit café (genaamd 'Café La Siesta'), waar je 1-up's, Continue's en Elixers kunt bestellen (cocktails) met 8-bit muziek op de achtergrond. Ook kun je daar op een oude Famicom (Japanse NES) en Super Famicom (Super Nintendo) spelen en er liggen nog meer retro dingen daar rond. Beide etablisements hebben super werknemers die heel aardig zijn en ook graag een praatje maken. Het tofste van alles? A Bar zit boven Café La Siesta. Dus je kunt ff hangen in de ene en dan doorverhuizen naar de volgende door een trap op/af te gaan.

Er was vorige zondag ook een feest in Café La Siesta genaamd 1H1D (1 Hour 1 Day, wat misschien net een beetje te letterlijk uit het Japans is vertaald, maar ze bedoelen '1 uur per dag') wat een 8-bit feest was, zoals alles in dat café.
Wij hadden onbeperkt drinken voor 1,5 uur, wat heel cool was. Ik heb zeker 4-up gekregen en een Continue. En er was een gruwelijke DJ die met een mixer en 2 oude (en zelf aangepaste) NES systemen 8-bit muziek draaide... het was... zo... mooi! *tranen*
Hij heet trouwens 'DJ Hige', wat te vertalen is met 'DJ Snor' (of 'Baard', kan allebei, maar aangezien hij alleen een snor heeft vertaal ik het gepast met 'DJ Snor')
Iedereen druppelde af totdat Sam, ik en 2 andere gozers over waren. Die twee gingen ook maar naar huis, dus hadden Sam en ik besloten nog even in A Bar een biertje te pakken. Daar hebben we nog lopen kletsen met de staf (dat is ook een NL's woord toch? EN -> 'staff') en hebben daarna een late-night ramen en gyouza gepakt.
(Ramen = noedelsoep, Gyouza = dumplings)
Het was niet een avond waar veel gebeurde, maar ik heb me super vermaakt. Een van de betere avonden sinds ik hier ben gekomen in september :)



Ohja, en er was een of ander vaag button bash spelletje... heb ik ook 2 video's van :)





...Oh, en ik heb foto's en video van sneeuw ^^



2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo m'n jongen,

en wat ben ik blij voor je dat het sneeuwt. Daar zeur je al lang om.
Ik help je hopen dat het blijft liggen.
En leuke uitstapjes zijn goed. Geniet van je vacantie.

en..........wij komen er aan, nog even...........!!!!!!!!!!!!!

xxx mama

Unknown zei

hohoho. Een street fighter arcade cabinet. Classiiiic!
Ik mis mijn arcade-om-de-hoek. :C