zaterdag 20 december 2008

紅葉とクリスマス / Bijna Kerst

Dag vriendjes en vriendinnetjes.
Ik moet iedereen die weer een filmpje had verwacht helaas teleurstellen. Ik heb geen nieuwe filmpjes gemaakt, maar ik heb wel wat leuke dingen gedaan. Ik ben ook blij dat het bijna winter'vakantie' is (10 dagen vrij ofzo) want dan kan ik weer ff proberen mijn ritme op orde te stellen. Ook nog uitvogelen wat ik nou moet doen om die beurs aan te vragen waar ik voor ga, want het lijkt er op alsof iedereen me alleen maar doorverwijst O_o

Nou ja, de kerstdagen komen er aan en hier in Japan hebben ze de winkelstraten ook vol belichting en het station staat ook in vuur en vlam (figuurlijk gesproken dan. Er zijn heel veel lampjes enzo) en daar heb ik wat foto's van gemaakt, maar voor de rest is er eigenlijk niet veel te melden over kerst. Hier is het meer een excuus om te feesten, net als Halloween, en bijna alle andere westerse feestdagen :P

We zouden nog gaan karaoke-en, maar dat ging niet door omdat een paar DUITSE ineens geen zin meer hadden, of weet ik wat voor lame excuus ze hadden. Dus zijn ik en Robert bij hem thuis gaan hangen. Was leuk en gezellig en hebben samen een fles Bailey's soldaat gemaakt. Yum yum, kremig ;)
Maar het idee is dus om op de 24e (Kerstavond toch?) met z'n allen bij mij Nabe (grote pot met bouillon ofzo en groente en vlees) te eten en daarna met z'n allen er een leuke nacht van te maken in de Karaoke ^_^

Maandag had Katharina ineens zin om een Jinja (神社 / Shinto-tempel) in de buurt te bezoeken en vroeg wie zin had. Ik had niets te doen die dag, dus ging ik mee. Mame was er ook en die wilde ook wel.
Zo gezegd, zo gedaan kwamen we aan bij de ingang. Ik moet wel zeggen dat Kata haar sleutels ergens kwijt was geraakt en dat had niet lang geleden kunnen zijn geweest, maar toch hadden ze hem al bij de gevonden voorwerpen... dat is echt Japan. Er lopen overal ouwe mensen rond voor minimum- (of minder) loon en die zetten fietsen recht, ruimen tafels af in de kantine en andere bullshit taken. Maar onder die taken valt dus ook gevonden sleutels z.s.m. naar de gevonden voorwerpen brengen blijkbaar :P
Waar was ik. Oh ja, de Jinja (下賀茂神社 / Shimogamo Jinja trouwens). De bomen daar waren blijkbaar een beetje vergeten dat het bijna winter is en hadden nog steeds mooie herfstblaadjes, dus heb ik (en we) veel foto's genomen van allerlei blaadjes en bomen en taferelen en ik zal ook een paar hier in mijn blog zetten.
Er was niet veel te beleven, maar we hebben onze ogen wel uitgekeken, want mooi was het wel.


Daarna nog lekker een Tonkatsu (Varkensschnitzel...ish) gegeten in het lokale Tonkatsu-restaurant, creatief genaamd 'TonTonKatsuKatsu'. Moet wel zeggen dat ze toch een van de betere Tonkatsu's maken daar. *om nom nom*

En dat was zo'n beetje alles wat ik te vertellen heb. Na de kerst waarschijnlijk weer filmpje en leuke foto's :)
8181 (八一八一), Felix

1 opmerking:

Anoniem zei

Hey Felix,

het zijn inderdaad mooie kleuren.
En een dagje wandelen in de mooie natuur is toch ook ontspannend.

Was de laatste dagen erg druk met eigen zangtoesstanden. Daarom heb ik pas nu de e-mails kunnen checken. Altijd blij, een blog van jou te lezen.

Dag,
Mams