zondag 23 november 2008

料理と嵐山 / Van Hutspot en Herfstblaadjes

Nou, daar gaan we weer. Chips links, drankje rechts en bloggen maar. 10 dagen alweer sinds mijn vorige post, dus ben nog op tijd. Ik probeer elke week en iig elke 2 weken een post te maken om alle hoogtepunten van mijn verblijf hier eens goed uit elkaar te zetten.

Lange tijd niet gekaraoke'd jammergenoeg. (Wat is dat nou voor begin van het verhaal... OVERNIEUW!)

Eindelijk na meer dan 2 maanden niet meer in Nederland te wonen weer eens hutspot met echte UNOX RunderRookworst gegeten. Omdat mijn lieve moeder mij 2 rookworsten heeft opgestuurd hebben Reza, zijn vrienden (op het moment) en ik lekker van wat echte Hollandse kost kunnen genieten. Ben langsgeweest bij de dormitory waar Reza zich thuis voelt en samen hebben we een grote pot stamppot voor 4 personen gemaakt. OM NOM NOM wat was dat lekker P:
Volgende week ergens waarschijnlijk nog een keertje dat doen met de andere rookworst, maar dan maken we andijviestamppot (Ja ja, ze verkopen bij mij hier in de buurt andijvie ^^).

Ook weer lekker gehangen aan de Kamo(rivier) met Norio en random mensen. Bij de Kamo treden vaak mensen op. Bandjes, solo-muzikanten, dansgroepen, whatever, je kunt er vanalles verwachten. Een groep die veel mensen(vooral toeristen) bij de Kamo vermaakt is een groep van vuurdansers, vaak begeleid door wat percussionisten. Kijk de film maar, het is echt heel tof om daar gewoon te hangen en dat ineens te zien te krijgen. Altijd wat te doen aan de Kamo ^^v



Hoogtepunt denk ik wel van de vorige 10 dagen was gisteren toen we met z'n 5-en naar Arashiyama gingen om de herfstblaadjes te bekijken (Arashiyama staat bekend om zijn mooie landschappen in de herfst). Het was echt heel fijn om lekker een frisse neus te halen tussen de mooie natuur en al het groen-geel-oranje-rood van de bomen daar. Heb hier ook een filmpje gemaakt om beter te laten zien hoe het daar was. Het enige wat jammer was was dat er niet zo veel zon was. De meesten zeiden dat het 3x mooier is als er minder bewolking zou zijn.



Tot dusver mijn avonturen hier in Kyoto. Volgende hoogtepunt (spannend spannend) is het muziekfestival. Het zal er om spannen :)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag Felix,

heb weer genoten van je verhalen en filmpjes.

Mama

Crooltje zei

Hi flix!
Vet filmpje joh!
Zulke dingen doen ze hier niet zo snel (gratis ;)).

Viel spass en hoor 't wel als er weer een nieuw bericht is!

Big Kiss!
Your sissy

Anoniem zei

Je mist zekker ook de OMNOMS van bruin brood of nie? :9

- vinnunt

Anoniem zei

Hoi Neefje,
Wat een mooie herfstkleuren. Jammer dan je geen herfstgeur kan meesturen. Zie dat je al erg ingeburgerd bent en ook je medestudenten laat mee genieten van onze hollandse heerlijkheden.

knuffel van je oompje Piet en Arja